حدیث روز

برگزاری جشن های ولادتی فاتح خیبر، امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مساجد و تکایای شهر

همزمان با سیزدهم رجب المرجب سالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین، فاتح خیبر، داماد پیغمبر، امیرالمؤمنین علی علیه السلام که مسمی به روز مرد است، در مساجد و تکایای شهر هرات مراسم جشن برگزار گردید. در این برنامه‌ها که توأم با توزیع صدها جوایز ارزنده برای شرکت کنندگان و همچنین کسانی که نام شان اسامی […]

اشتراک گذاری
02 اسفند 1400
278 بازدید
نویسنده : مدیر کل
کد مطلب : 9167

همزمان با سیزدهم رجب المرجب سالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین، فاتح خیبر، داماد پیغمبر، امیرالمؤمنین علی علیه السلام که مسمی به روز مرد است، در مساجد و تکایای شهر هرات مراسم جشن برگزار گردید. در این برنامه‌ها که توأم با توزیع صدها جوایز ارزنده برای شرکت کنندگان و همچنین کسانی که نام شان اسامی متبرک «علی»، «حیدر» و «مرتضی» بودند، این روز را گرامی داشتند.

یکی دیگر از جنبه‌های مبارک این روز تقدیر از پدران زحمت کش است. در این روز که به نام روز مرد و پدر مسمی گردیده است، دوکان های قنادی و شیرینی فروشی، فروشگاه‌های لباس و کفش بسیار پر رونق می‌گردند. این روز بهانه‌ای برای تجلیل از دستان پینه بسته پدرانی است که عمر خویش را جهت تأمین روزی حلال، تربیت فرزندان صالح و پرورش مردانی غیور و زنانی متدین و با حیا خرج کرده‌اند. در این روز فرزندان با گرد آمدن به خانه پدر و گرفتن جشن روز پدر هدایا و تحفه‌های خویش را برای پدران خویش تقدیم می‌نمایند. البته کسانی هم که از این نعمت محروم شده‌اند با رفتن بر سر مزارشان و قرائت فاتحه و سوره‌ای یادشان را تجلیل کردند.

گزارش تصویری از برگزاری مراسم جشن روز ولادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مساجد و تکایای شهر هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *